Look-a-like skivan!

 

I onsdags var det ju dags för löpartreornas årliga studentskiva. Årets skiva (som höll till i en liten lokal på Stureplan) började klockan 19:00 med lite flanerande, därefter tvårätters middag fram tills 22:00 då alla under 18år blev ”utkastade” och sedan fortsatte kvällen med själva ”skivan”!. Årets tema var look-a-like så vi fick uppleva en väldig blandning av celebriteter under kvällen. Själv hade jag bestämt mig för att vara Håkan Hellström!

För mig var det en otroligt intensiv dag. Efter skolan var avslutad vid 13:20 var det dags för dubbla nationella prov i Engelska B. Först hade vi 45min ”listening test”, därefter fick vi 5min(!!!) rast (generöst???) innan vi satte oss och skrev ”reading test”. Jag var som vanligt kvar tills jag blev utslängd, alltså till 16:05 och efter 2h 30min prov var man mer än lite sliten.

Vill här bara poängtera att man inte ska säga att vi som går i skolan har det lätt, att det är så otroligt mycket tuffare när man kommer ut i arbetslivet. För under skolgången har du en ständig stress, en press att hela tiden prestera, för om du inte gör det så får du inga betyg att tala om och då är du i princip körd att söka in till de mer attraktiva kurserna på universitetet. Ska du bli läkare måste du sätta MVG i ALLA ämnen utan en enda dipp, utan en enda dålig dag!

Men nog talat om det, när proven tillsist var över så cyklade jag hem och slängde mig på sängen och sov i 30min, därefter kände jag mig betydligt piggare och efter att ha bytt om till ”Alla Göteborgares favoritsångare” satte jag mig med de andra på pendeln in till stan. Det blev många blickar på sällskapet på vägen in, kanske inte så mycket på mig utan snarare på Lady Gaga, Snövit och Stormtroopern som jag åkte med! Bör kanske även nämna att Jonsson var Charlie Sheen!

Väl framme i lokalen där vi som var fyllda arton lätt kom in men de andra hade svårare (vi fick veta att om någon under 18år drack det mista skulle dom stänga ner skivan och ringa polisen, direkt!) hade jag ju ett viktigt uppdrag under kvällen. Jag var tillsammans med Erik utsedd till årets toastmaster och skulle alltså hålla i trådarna.

Efter en stunds snack och fördrinkar hälsade vi alla hjärtligt välkomna och höll sedan låda så som brukligt en stund innan det var dags att visa de första nomineringsfilmerna, som jag ju berättat om tidigare. Efter denna filmvisning blev det förrätt (skagen-toast) och strax där efter visade vi ett par filmer till innan varmrätten serverades (lax med potatis) för att slutligen visa de sista filmerna. Det tog sin tid då det är 10st treor med en film på i snitt 6min åt varje. Ja, en timme helt enkelt. Men filmerna blev mycket uppskattade med mycket skratt som följd.

Klockan 22:00 gick jag och andra som fyllt eller inte fyllt 18år hem. Jag kände inget sug efter att stanna uppe och festa hela natten, utan jag somnade snabbt efter en lång och rolig kväll!

 

 

Jag som Håkan och min flickvän Sofia som Alice (i underlandet)

 

Jonsson som Charlie, mycket likt inte sant!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag kan se den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback