Helg med flickvännen !

Tänkte ge er en liten rapportering från förra helgen som var en riktig höjdare!

Helgen spenderades fullt ut med min kära flickvän Sofia, först åkte vi hem till mig (Uppsala) och hade en skön kväll med gott käk och såg på VM matchen Sverige-Ryssland! Mitt på lördagen åkte vi sen tillbaka till Stockholm för att gå på den allsvenska fotbollsmatchen mellan Djurgården och Åtvidaberg på Stadion. Ska direkt erkänna att detta var den FÖRSTA (!!!!) fotbollsmatchen jag någonsin varit och sett på i hela mitt liv, ja alltså frånsett att jag sett mina båda småsystrar spela ”5 manna”. Att jag aldrig gått på fotboll tyckte Sofia helt enkelt var helt oacceptabelt så jag fick biljetter till aktuell match i födelsedagspresent.

Anledningen att det blev just denna match var att Sofia (som är från Linköping) håller på Åtvidaberg och att det ju är trevligt att vara på stadion. Själv är jag ju som ni kanske förstår fullständigt ointresserad av fotboll med det blev en riktigt kul ändå match tycker jag!

Jaa, alltså kanske inte främst fotbollen. Den var ganska seg men supportrarna var det mer drag på, knappa 8000 på läktaren och självklart var den klara majoriteten Djurgårdare. Det var också Djurgården som totalt ägde matchen från första minut, men det blev inga mål. På så vis blev stämningen på läktaren mer och mer irriterad och högljudd. Så jädra kul att lyssna på alla gubbar som lever sig in i matchen och blir helt galna!

I 70e minuten gjorde så Djurgården tillsist mål och alla kunde andas ut, nu var matchen färdig var man säker på. Problemet var bara att Åtvidaberg plötsligt 10minuter senare dunkade in 1-1, vilket också blev slutresultatet. Herre gud en riktig skräll och det var många besvikna Djurgårdare som lämnade stadion med svansen mellan benen. ”Lika” var för dem en förlust och för bortalaget en ren vinst!

På kvällen blev det till att laga mat och sen hyrde vi ”Baksmällan 2” som vi kollade på innan vi gick och la oss. Söndagen började efter en lång sovmorgon med frukost och sen backintervaller i Rösjöspåret. Jag körde själv men Sofia hade ett liknande pass, därefter tog jag det lugnt på eftermiddagen och pluggade lite. Kvällen avslutades med en dist i bra fart tillsammans med Simon 10km samt middag framför ”Mästarnas mästare”.

En riktigt bra helg helt enkelt!!!

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag kan se den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback