Fysiologiska tester!

God kväll!
Kändes som länge sedan jag skrev men det har varit mycket i görningen. Lördagen och söndagen ägnades åt en massa plugg, projektarbete, träning, städning, tvättning mm. Ganska standard alltså.
Igår var det sedan upp tidigt för uppsatsskrivning nationellt prov i Engelska B. Vi skulle skriva en uppsats om "Responsible buying", om hur vi måste ändra på vår konsumtion för att inte fortsätta bygga på det enorma miljöproblem och koldioxidutsläpp som ligger över oss. Efter uppsatsen var dagen ledig. Jag tog det lugnt på rummet, tittade lite på söndagens partiledardebatt i agenda och tvättade två maskiner. Efter det blev det träning och sedan redigerade jag klart det sista på nomineringsfilmerna, imorgon är det äntligen dags!
Idag har det varit fysiologiska tester på Bosön, Lidingö. Löpargymnasiet gjorde styrketester med olika spänsthopp samt tröskeltest. Detta är alltså ett test där man mäter sin mjölksyratröskel, vid vilken fart musklerna börjar producera mjölksyra. Detta genom att springa 4minuters intervaller där man sedan sticker i fingret och tar blodprov mellan varje. Testerna gick över förväntan tycker jag och kroppen kändes helt ok. Efter en heldag på Bosön är jag nu tillbaka på löp. Morgondagen är ännu mer fullspäckad, spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag kan se den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback