Sponsring!

Vi vänder oss ju inte bara till privatpersoner i vår insamling. En viktig del i projektet är att få företag att sponsra oss med utrustning till resan och/eller ge ett bidrag till Cancerfonden.

Än så länge har vi främst hört av oss till privatpersoner men ju mer tiden går ju större blir också företagens roll.

Vi har varit i kontakt med flera företag angående sponsring, hittills främst de som kan vara aktuella att skänka utrustning till oss. Daniel har jobbat hårt med att ringa runt till olika cykelaffärer varav vi har haft närmare kontakt med ett par. Jag har haft kontakt med ett tryckeri som dock tyvärr inte var intresserade av att ge oss ett bidrag (synd för deras del) och jag spinner nu vidare på den tråden och letar efter andra alternativ i den branschen.

Vi har även fått klartecken från ett företag som tänker gå in med en större summa pengar som bidrag till utrustning, mer info om detta kommer när vi är klara med formaliteterna. Idag var vi ju även på kartbutiken och kollade intresset att från deras sida sponsra oss med tre olika kartor som är mycket viktiga för att vi ska kunna lyckas med projektet, vi fick en positiv första kontakt och väntar nu på vidare besked.

Så nu vill jag bara säga, alla ni företagare som läser detta, skulle ni vara intresserade av att stödja oss i vår kamp mot cancern och toppen i Norge? Ta då chansen och hör då av er. Vi kan erbjuda er marknadsföring ni inte vill missa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag kan se den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback