Jonsson is back!

Jonsson är tillbaka till internatet och jag ha en pluggfri kväll, kan det bli bättre?

 

Efter dagens skolarbete så var det dags för intervaller i Edsbergsparken här i Sollentuna. I det härliga vädret var det shorts som gällde för hela det stora grabbgänget som körde ihop och hetsade varandra lite sådär lagom. Fartlek ute på Edsbergs Slotts gräsmattor där vi drog varsin intervall, Ola (våran tränare) försökte få oss att hålla nere farten men eftersom det hela tiden var en ny person uppe och drog (som ville visa vad han gick för) så höll vi ett högt tempo. Sedan fortsatte passet med 10st backar, tufft men kul träning. Avslutningsvis blev det som brukligt en rejäl styrka och stretch nere i vårat gym. Tycker passet gick rätt bra, är långt ifrån en god löparform men det tar sig. Dessutom spelar det ju ingen större roll, det är ju cykling som gäller, vi måste försöka komma igång med långpassen snart!

 

 

 

Imorgon kommer Riksidrottsförbundet hit för att ta sig en titt på löpargymnasiet, eftersom jag är en av elevrepresentanterna så ska jag bli intervjuad på morgonen om vad jag tycker om verksamheten. Får se om jag avslöjar imorgon vad jag tog upp, kanske blev det någon kritik.....!?

 

 

Sedan ska vi även ha "invigning" av vår nya löpandslokal samt RIG-råd (möte med skolans och kommunens ansvariga) och Löparråd (möte med vår rektor, en av tränarna samt elevrepresentanter). Fullspäckat schema alltså, dessutom ska man ju hinna med att träna och gå i skolan också.

 

 

Daniel har medans han varit hemma slitit hårt med att ringa runt till potentiella sponsorer. Inget är spikat än men vissa av dem kan förhoppningsvis bli aktuella.

 

Ikväll ska vi sätta oss gemensamt och gå igenom lite arbete, en hel del mail ska skickas åt alla möjliga håll och vi bör även skriva i loggboken. Uppdaterar er senare vad vi har lyckats få till!


(Bilderna är från Portugallägret förra året)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag kan se den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback