Bandyfinalen!

Den 21a och kanske sista bandyfinalen på studenternas i Uppsala har precis börjat. Studenternas (som förövrigt även är min hemmaarena, friidrottsbanan ligger bredvid bandyplan) är totalt fullsmockat med folk i det strålande vädret.
Jag stack ut och körde 1 timmes distans i lungt tempo här tidigare idag för att komma igång efter förkylningen och kunde då självklart inte ta någon annan runda än den som går förbi studan. Sprang ner till ån och förbi bandyplanen och tittade på folksamlingen som bara växte och plötsligt när jag har passerat arenan hamnar jag mitt i Villa Lidköpings supporter tåg. Säkert två tusen pers som med trummor och sång rörde sig mot studenternas från centrum. Den var minst sagt en jädra tur att jag hade tagit min blåvita Björn Daehlie jacka, jag smälte in perfekt bland VSK supportrarna, nästan så pass att man blev sugen att sjunga med. Men tur var det, hade jag tagit en annan löparjacka med andra färger hade jag nog legat blå och gulslagen i stadsparken vid det här laget.....
Nu återstår bara att stretcha framför TVn och sen vem som får äran att vinna årets SM guld i Bandy! Hoppas spelarna ser till att njuta av att få spela den kanske sista finalen i Sveriges bandymecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag kan se den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback