Dag 6 Ödemark och gränspassering

Vi slog läger vid en vacker sjö i den lilla byn Jössefors Väster om Arvika och hade en riktigt fin och trevlig kväll innan vi la oss tillrätta i den skogsdunge vi slagit upp tältet.

När vi vaknade på morgonen var vi dock inte lika glada, ösregn.... Vi lagade frukost och hade sedan ett högt tempo med att få ihop all utrustning. När vi tillsist kom iväg slutade regnet men vi var redan blöta och kalla.

Jag hade vagnen och kände direkt att det skulle bli en jobbig dag. Vid första stoppet på Coop i Åmotsfors var jag svintrött men fick sen lite nya krafter och bet ihop. Lunchen käkades i Skillingsfors och nu kändes det som man verkligen var borta i ingenstans.

Men nu hägrade gränsen en dryg mil bort och man lände sig beslutsam när man efter lunch började trampa. Men nu kom regnet.

Det öste verkligen ner och samtidigt byttes asfalten ut till grus och allt blev en enda stor lervälling. Man var så blöt när vi tillslut nådde gränsen, samtidigt var det väldigt skönt. Vi tig ett stopp i Vestmarka på den norska sidan och bestämde sedan plats att campa på.

De sista två milen var så jäkla tuffa. Riktigt kuperat och jag var så trött efter en hel dag med vagnen ( när man har den går man ständigt max i varje backe, i 10mil!!!). Men vi tog oss till sjön Setten och kunde hitta en väldigt mysig tältplats längst ut på en udde. Kvällen blev fin så slutet gott allting gott, nu var vi tillsist i Norge!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag kan se den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback