Dag 13 Hemfärd

När vi vaknade på Ekebergs camping smattrade vattendropparna mot tältduken. Vi lagade frukost och middag att ta med på tåget i campingens primitiva kök och sedan var det dags att plocka ner tältet en sista gång, i ösregn. Kändes ändå som en bra sammanfattning av de två senaste veckornas väderförhållanden....!

Därefter gjorde vi av med våra sista norska kronor på buss ner till centralen. Vid det här laget hade vi redan många gånger fått känna på hur extremt dyrt det är i vårt västra grannland. Vi käkade lunch på Burger King innan vi 15:49 satte oss på tåget hem till Stockholm. Resan gick bra, det var skönt att bara sitta still och inte behöva tänka på något. Men efter 5h började det trots allt bli lite segt och man längtade ordentligt hem.

Strax före klockan 22:00 på lördagskvällen återvände så JonssonBokefors till den svenska huvudstaden. Vi blev upplockade av min farsa och körda till Daniel. Där packade vi om alla prylar och lastade in min utrustning i vår Skoda Yeti. Avslutningsvis bjöd även Daniels mamma på våfflor innan jag och farsan satte oss i bilen.

Strax före klockan ett var jag äntligen hemma i Uppsala. Jag slängde in de blöta och svettiga kläderna i maskinen och somnade sedan skönt i min egen säng. Efter två veckor var nu JonssonBokefors-Challenge 2012 över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag kan se den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback