Dag 1

Efter det misslyckade försöket i lördags kom vi idag äntligen iväg ordentligt. Jonsson som hade vagnen var riktigt stark och höll glöden uppe till Södertälje i bra tempo, trots att det kändes som det bara var uppför, uppför och åter uppför! Herre Gud va mycket backar det är i Stockholm! Jag kände mig riktigt seg i kroppen men kämpade på bakom vagnen och blev allt piggare under dagen.

I Tumpa blev vi ikappåkta av två andra långcyklare. Ett par Österrikiska herrar som (hör å häpna) var påväg från Oslo hem till Wien. Vi tog sällskap en bit och snackade lite medan vi hade dagens första stopp på en OKQ8 mack innan vi vinkade hej då igen.

Efter lunchen i Södertälje fortsatte färden västerut och nu kom regnet. Efter bara några lätta skurar på förmiddagen öppnade sig himlen och vi var dyngsura när vi kom fram till Läggesta station och tog där ett ordentligt break. Sista biten var slitig för Daniel som haft vagnen hela dan och när himlen öppnade sig en andra gång var man riktigt seg trött och kall. Men när man med 5km kvar inte trodde att det kunde bli värre ersattes asfaltsvägen så av grus, och löst sådant. Vagnen gick knappt framåt utan trycktes ner i leran och jag med min nya cykel bara vinglade runt.

Tillsist kom vi dock fram till sjön där vi planerat att slå läger, i ösregnet fick vi upp tältet och så framåt sju tiden klarnade det upp. Vi lagade mat och hängde kläderna på tork, lagom tills det att det för en timme sen kom ännu en störtskur och vi fick kasta oss in i tältet. Och här ligger vi nu och myser men ska snart sova efter en dag med väldigt blandade känslor.

Jaja nu är vi igång! Hörs imorgon!

Ps 9,5mil körde vi, helt ok:-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag kan se den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback