SLOTTSSTAFETTEN!!!


Idag var det dags för Upsala IFs hemmatävling Slottsstafetten. Vädret var kallt och regnigt när jag begav mig mot slottet, väl där träffade jag efter en stund på resten av laget.

 

Jag skulle springa i seniorlaget som består av 7 sträckor. 3st långa 1000-1600m och 4st korta 200-450m. Själv hoppades jag på att få springa en av de korta uppförsbackarna men........ laget behövde en långskubbare som kunde ge oss en bra inledning på första sträckan och då är det klart man ställer upp.

 

Efter gemensam uppvärmning var det 13:15 dags för start. Endast tre lag hade kommit till start, men dessa var desto starkare. Förutom Upsala IF bestod startlinjen av Vallentuna FK samt våra största konkurrenter Rånäs 4h.

 

Rånäs 4h har alltid varit och kommer alltid vara UIFs största konkurrenter då det är den andra ”stor klubben” i landskapet. Vi har en lite särskild relation klubbarna emellan, en slags hatkärlek med otroligt mycket prestige i potten.

 

Då min form är långt i från topp visste jag att det skulle bli en tuff första sträcka, hade inte riktigt speeden att hänga med de andra två utan växlade några sekunder bakom. Synd men jag gjorde vad jag kunde. Collin på andra sträckan hade häng men föll högst upp i backen och laget hade nu en rejäl lucka fram till de två i täten. Där hade Vallentuna fått några meter i backen och drog sig sedan loss i tät. Nu blev det upp till Uppsalas Hugo Hultqvist att försöka gå ifatt tidigare Europamästaren i maraton Janne Holmén. Detta gjorde han strålande och kunde över sista krönet även gå ifrån ett par meter. Detta försprång tog sedan Jonathan Alvaeus väl hand om och drog sig loss från Rånäs samt lyckades gå ifatt och förbi Vallentuna med kanske 10s, dessa sekunder kunde våra starka avslutare Petter, Isak och Christian sedan förvalta och vi tog hem segern med god marginal, härligt!

 

 

I eftermiddag har jag pluggat och nu bär det snart tillbaka till 08 land, hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag kan se den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback