Måndag och Tisdag i korthet!

 

Hallå allihopa!

Har haft väldigt späckat schema senaste dygnet men nu äntligen är allt över.

Igår gick jag upp, packade klart den som tidigare nämnt enorma väskan och begav mig in till stan (Uppsala). Jag klippte mig och köpte ett par solbrillor som jag tittat ut tidigare. Sedan satte jag mig på Upptåget och åkte till Sollentuna. Snabbt in på rummet på elevhemmet och sen kastade jag mig på cykeln till skolan. Tog en snabb lunch och sen var det lektion. Internationella Relationer där vi kollade på filmen Hotel Rwanda. Riktigt bra men hemsk berättelse om folkmordet i Afrikas folkrikaste land 1994.

Sen var det Geografi och därefter analysprov i Svenska C. Vi skulle analysera en debattartikel och jag tror det gick bra. VG var maxbetyg, det var alltså inte så omfattande.

Eftermiddagen och kvällen spenderades sen på internatet undantaget en sväng till Coop för matinköp. Jag packade väskan inför Portugal och städade upp lite på rummet. Avslutningsvis blev det också plugg inför Affärsjuridikprovet. Det provet var imorse. Vi hade fått veta att, "Det kommer vara väldigt betygsavgörande och omfattande eftersom man i en 50p kurs endast har tre examinationer". Härligt, jag var inställd på att skriva tills pennan glödde och handen blivit förvriden av kramp. Men det var inte så farligt, ungefär som ett vanligt prov. Tror det gick bra, det är iallafall ett väldigt intressant ämne, är väll tur att jag tycker det som trots allt har valt Sam juridik.

Därefter var det den sista lektionen innan lovet (Engelska B) och sen efter lunchen blev det träning.

Intervaller i simhallen 5X(100,75,50,25m) funkade fint och efter lite fotstyrka och stretch i gymmet efteråt känner jag mig nu redo att resa iväg och träna hårt, nu ska det löpas, och cyklas!

Efter träningen fick jag sätta mig och skriva klart det sista arbetet. Geografi uppsats om Medelhavsklimat. Men nu är den iväg skickad, nu är det lov på riktigt och ingen mer skola under ett par veckor. Mer tid för projekt det vill säga!


(Bilden är från Inomhus SM förra året, hyfsat tight om medaljerna!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag kan se den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback