GO HARD OR GO HOME!


Gokväll kära läsare, insamlingen rullar på i stadig takt och jag har gjort klart dagens plugg, härligt!

 

Imorse försov jag mig, herre gud det är typ första gången under hela skolgången(!?) seriöst alltså, händer verkligen inte ofta. Hade glömt att ställa klockan innan jag somnade igår kväll och hamnade en timme fel, när jag gled ner till frukosten vid 08:30 var jag fortfarande heeeelt säkert på att klockan var 07:30 och kunde inte förstå varför det var helt tomt i matsalen och kocken höll på att duka undan maten. Ska erkänna att jag kände mig väldigt virrig och började faktiskt undra vilken veckodag det var, kunde bara inte ta in att jag var en hel timme sen.

Kom till skolan rätt snabbt ändå och första lektionen var bara eget jobb så jag tog ikapp det snabbt. Ska skriva ett argumenterande tal på svenskan. Valde något som kändes aktuellt, frågan om vapenexport, ni kan ju fundera på om jag är för eller emot en fortsatt export av vapenindustrin!? Det är ju ingen höjdare att förse diktaturer med vapen som kan användas för att kränka de mänskliga rättigheterna, samtidigt ger ju industrin 30 000st arbetstillfällen i Sverige.....

Efter skolan åkte jag in till en kiropraktor i stan. Ville få en liten annan synvinkel på mina skadeproblem än bara från vår sjukgymnast. Han hittade en rejäl låsning i höften och ryggen samt en mindre i vänster fot och det knastrade bra när han vred kotorna på rätt plats. Hoppas det ska hjälpa mig att bli mer rörlig och tillsammans med styrka få en mer tålig och följsam kropp....!

Jag och Daniel har också haft en litet möte där vi bestämt oss för vad som är prio ett, nästa steg och jag ska dra iväg ett par mail idag och Daniel några telefonsamtal imorgon.

Vi bestämde också datum för våran långa testcykling på 33 mil. Det blir om 2 veckor, den 1-2 maj då vi är lediga från skolan. Vi hade nämligen så fullt upp på helgerna med tävlingar etc. så det fick bli då. Då är det exakt en månad kvar till start också och senare i maj ska vi få till en liten testtältning också.

 

Ha det gött, vi hörs!

 

 

Mot toppen-Mot cancern!


Kommentarer
Postat av: Olle

Man brukar ju säga att allt går längre och längre ner i åldrarna men att senildemensen skulle börja i 18-årsåldern är väl att ta i!?

2012-04-19 @ 21:53:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag kan se den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback