Ändrade planer...

Som jag tidigare skrev så var ju tanken jag skulle göra tävlingsdebut på Rösjöracet igår. När jag vaknade och tittade ut på snöstormen började jag dock fundera på att ställa in. Inget kul väder att debutera i, inte de bästa förutsättningarna och framförallt för stor skaderisk i snöslasket. Så med risk för att verka vek och skada min image la jag ner och valde att vänta till idag istället.

Imorse körde jag den 6,5km långa Brukslunken i Rånäs. Alltså Upsala IFs rivalklubb som stod som arrangörer. Debuten efter 7 månaders uppehåll gick dåligt, tyvärr. Hade inte trott att det skulle kännas jättebra men kroppen svarade inte alls. Ni vet den där känslan när man inte har gjort en övning/rörelse på länge och kroppens rörelseschema inte fungerar. Musklerna samarbetar inte utan det känns bara stelt!

Nu är det gjort iallafall, man måste börja någonstans. Nu blir det läger och sedan hoppas jag komma tillbaka med en fräschare mer synkad kropp på Terräng DM om tre veckor. Sen blir det SM!

Ps. Grattis till min träningskompis Jonathan Alvaeus som spurtade ner den gamle Europamästaren Janne Holmen och tog hem segern! Sådant ger inspiration!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag kan se den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback